مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: ۱۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در شش ماهه اول امسال  از زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، تقی پور مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: از ۱۵۶ زندانی آزاد شده، پنج نفر مربوط به حوادث کارگاهی، ۱۱۴ نفر بدهکار مالی، ۳۷ نفر نیز از زندانیان مهریه و نفقه بودند.

او گفت: کل مبلغ بدهی زندانیان آزاده شده، برابر با ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که ۴۰ میلیارد تومان آن از طریق پذیرش اعسار (تقسیط) از سوی مراجع قضایی، ۹ میلیارد تومان توسط بخشش شاکیان، چهار میلیارد و ۷۰ میلیون تومان نیز از طریق کمک ویژه یا همان کمک بلاعوض و مابقی نیز با پرداخت تسهیلات فراهم شده است.

او با بیان این‌که در حال حاضر ۴۰۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان محبوس هستند گفت: از این تعداد ۲۱۳ نفر در زندان تبریز، ۵۷ نفر در زندان مراغه و مابقی در سایر زندان‌های استان حضور دارند.

مدیر ستاد دیه استان آذربایجان شرقی گفت: پارسال ۴۲۲ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد با پرداخت بالغ بر چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به عنوان کمک ویژه ستاد دیه از زندان‌های استان آزاد شدند.

او با اشاره به اجرای طرح هر هیئت، آزادی یک زندانی  توسط هیئت‌های عزاداری استان گفت: امسال بیش از ۴۰ هیات حسینی و ۲۰ خانواده در این طرح شرکت کرده و موجبات آزادی ۲۷ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

او با بیان این‌که طی دو و نیم سال گذشته، ۳۰۴ زندانی جرایم غیرعمد استان نیز از محل کمک خانواده‌های متوفی آزاد شده‌اند، گفت: تاکنون ۶۲۹ خانواده متوفی با مراجعه به ستاد دیه استان بخشی از هزینه‌های ضیافت و تاج گل را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد استان اهدا کرده‌اند.

تقی‌پور افزود: مردم تبریز در راستای صرف هزینه‌های احسان و مراسم ترحیم جهت آزادی زندانیان غیرعمد و محکومین مالی،  نیازی برای مراجعه به ستاد دیه استان نداشته و می‌توانند با شماره تماس ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ تماس حاصل کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.